Våre referanser
Halden kommune gikk fra fire ustabile skjermer under armen, til ett trygt nettbrett i hånden
Det er ingen tvil om at kontinuerlig tilsyn er en svært tids- og ressurskrevende tjeneste. Tjenestemottakeren har som oftest svært komplekse diagnoser, og behøver tilsyn fra helsepersonell døgnet rundt. Hvordan kan en slik tjeneste utføres på en like trygg, men mer ressurs- og kostnadseffektiv måte?
Fra analogt til digitalt – Indre Østfold kommunes velferdsteknologireise
Indre Østfold kommune har satset på tryggere helsetjenester for brukerne og en enklere hverdag for de ansatte. Les mer om deres erfaringer med velferdsteknologi.
Digital hjemmeoppfølging av barn i hjemmesykehus fører til positiv kvalitetsmessig endring
Les om erfaringene AHS-avdelingen ved Ahus har gjort seg med Digital hjemmeoppfølging (DHO).
Les om Bergen kommunes erfaringer med Digitalt tilsyn
Digitalt tilsyn i Bergen kommunes hjemmetjeneste fører til mer privatliv og økt trygghet for både brukere, pårørende og ansatte.
Teknologi gir økt trygghet og livskvalitet for pasienter
Kamera fra Axis og software-applikasjon fra Tellu fører til økt livskvalitet for innbyggerne i Grimstad kommune.
Digitalt tilsyn bidrar til smittebegrensning
Hos Økernhjemmet har Digitalt tilsyn bidratt til bedre trygghet for både medarbeiderne og beboere om natten samtidig som tjenestekvaliteten opprettholdes, også under koronapandemien.
«Sykehuset oppleves som nærmere»
For nyrepasienter med hjemmedialyse har digital hjemmeoppfølging gjort hverdagen både lettere og tryggere.
4G-trygghetsalarmer forbedrer helsetjenesten
Lillesand kommune er en av de første kommunene som har byttet ut alle trygghetsalarmene hos hjemmeboende eldre med kun 4G-trygghetsalarm. Det er det gode grunner til.
Her møtes eldre og trengende med trygghet og varme
I dag er over 2.000 brukere i Bærum kommune koblet opp på Tellus responssenter og de nyter godt av velfungerende velferdsteknologi.
Innovasjonssamarbeid
Avstandsoppfølging av koronapasienter
Vi har utviklet en løsning i tett samarbeid med Bodø kommune som legger til rette for at pasientene bor hjemme og får oppfølging på avstand. Nå anvender Bodø denne løsningen til nye formål.
Forenkler kommunens oppfølging av brukere
Integrasjonen mellom Tellus responstjeneste og kommunenes elektroniske pasientjournal via Velferdsteknologisk knutepunkt forenkler oppfølging av brukere.
Hendelsesstyrt kamera i pasientvarslingssystemet
Det nye pasientvarslingssystemet hos Sauda Distriktsmedisinske senter gir en ekstra trygghet for pasienter og pårørende, og gjør det lettere for pleierne å gi rask respons der det trengs.