Skip to content
Lukk meny
Kontakt oss
Kundestøtte
Kontakt oss
Kundestøtte
shutterstock_2247626273

Tellu utvikler velferdsteknologi som digitaliserer helsesektoren

Vi er teknologientusiaster med et stort hjerte for helse og omsorg. Med god innsikt i oppgaver og utfordringer helsearbeidere møter på jobb, utvikler vi teknologi som bidrar til å lette hverdagen for ansatte i hjemmetjenesten, på institusjon, sykehus og sykehjem.
scandinav-m3qv-1-scaled-aspect-ratio-16-10-1200x750

Mer tid til omsorg

Velferdsteknologi er et hjelpemiddel som gir bedre utnyttelse av «varme hender» i helseomsorgen. Teknologien frigjør tid til de mest meningsfulle oppgavene, de bare mennesker kan håndtere. Vi vet at tjenestene vi tilbyr, gir mottakere av helsetjenester økt trygghet, mestring og livskvalitet. Det inspirerer oss til å fortsette å innovere.

Dokumentert verdi

Digitale velferdstjenester må være brukerdrevet og gi dokumentert verdi. Derfor deltar vi i forskningsprosjekter i samarbeid med Norges Forskningsråd, SINTEF, og internasjonale partnere, i tillegg til at vi jobber tett med helsearbeidere som kjenner arbeidsoppgavene best.

Alt på ett sted

Sikkerhet og personvern har høyeste prioritet hos oss. Tellu er ISO 27001-sertifisert, og etterlever strenge standarder for håndtering av informasjonssikkerhet. Vi har utviklet vår egen e-helseplattform, TelluCare, som er en stor fordel for kundene våre. Plattformen rommer mange muligheter, og er så fleksibel at den kan utveksle informasjon på tvers av ulike systemer. Den gjør det mulig for oss å levere helsetjenester på nye måter, og tilby alt på ett sted: plattform, utvikling, brukervennlige tjenester, utstyr, installasjon og rådgiving.

Digitalisering gir bærekraft

Tellu jobber systematisk sammen med leverandører, partnere og kunder for å utvikle løsninger om bidrar til større miljøeffektivitet og et mer bærekraftig helsetilbud.

Tellus teknologi bidrar til mer bærekraftige helsetjenester:

  • Mindre transport: Færre unødvendige transportoppdrag for hjemmetjenesten og utrykningstjenesten – alarmsituasjoner avklares digitalt. Færre reiser for pasienter til helseundersøkelse – informasjonen innhentes digitalt.
  • Mer gjenbruk: Teknologien fungerer sammen med eksisterende systemer og utstyr – kommunene slipper å kjøpe inn nytt. Standard grensesnitt og integrasjonspunkter gjør at kunder og partnere kan fortsette å bruke egne løsninger – brukbare løsninger blir ikke forkastet.
  • Lengre levetid: Plattformen håndterer velferdsteknologi som finnes i dag – og er rigget for å ta imot framtidige teknologier.
  • Mindre produksjon: Vi arbeider systematisk med å redusere behovet for ulike komponenter, som for eksempel sensorer – og sparer miljøet for produksjon, transport, installasjon, logistikk, og avfall.

Tellu er Miljørfyrtårn-sertifisert, og har dokumentert miljøgevinsten ved å velge våre tjenester. Vi ønsker å bidra til at kundene våre skal realisere sine egne klimamål gjennom et samarbeid med oss. En kan finne vår siste Miljøfyrtårn-innrapportering ved å klikke her. 

Tellu AS utfører hvert år aktsomhetsvurderinger i henhold til åpenhetsloven, og offentliggjør en redegjørelse for vurderingene. Åpenhetsloven har til formål å fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Vår siste rapport finner du ved å klikke her.

Om Tellu

Tellu oppstod i sammenslåingen mellom Telenor e-helse og Tellu IOT AS, og har fått med seg det beste fra to verdener: Telenors sterke posisjon i markedet for helsetjenester, og Tellu IOTs ekspertise på plattform og software-utvikling. Sammen har vi som mål å skape løsninger for bedre, mer bærekraftige helsetjenester.

Kontakt oss

 

Litt inspirasjon?

Les våre artikler

Les våre fagartikler om velferdsteknologi som øker tryggheten for brukerne, og for de som utfører oppgavene.